To “Junior Einsteins” βρίσκεται στα Βόρεια Προάστια της Αθήνας, στο Χαλάνδρι, σε έναν κήπο 800 τετραγωνικών μέτρων.
Ο εξωτερικός χώρος είναι γεμάτος από όμορφα δέντρα και κρυψώνες όπου τα παιδιά μπορούν να παίξουν, να εξερευνήσουν και να πειραματιστούν.
Ο κήπος μας είναι κατάλληλα διαμορφωμένος με ένα ξύλινο σπίτι, κούνιες, αμμοδόχο, χώρο για κηπουρική και χώρο κυκλοφοριακής αγωγής.
Αναπτύσσουμε την κριτική σκέψη και ευρηματικότητα των μαθητών μας μέσω του χρόνου της ομάδας, των παιχνιδιών, της χειροτεχνίας, των κέντρων μάθησης, των επισκέψεων σε εξωτερικούς χώρους, των ομιλιών και της μηνιαίας θεματολογίας. Οι μαθητές αναπτύσσουν τη λεπτή και αδρή κινητικότητα και το συγχρονισμό μέσω του παιχνιδιού σε εξωτερικό χώρο, της γυμναστικής, των παιχνιδιών, των παζλ, της μουσικής και των παιχνιδιών με τα χέρια.
Είμαστε περήφανοι που ενσωματώνουμε τη νέα τεχνολογία μέσα στην τάξη και τα παιδιά έχουν, έτσι, πρόσβαση σε διαδραστικούς πίνακες και ηλεκτρονικούς υπολογιστές.
Το πρόγραμμά μας εστιάζει στην ανάπτυξη της ομιλίας μέσω της ανάπτυξης μίας πλούσιας θεματολογίας, όπως για παράδειγμα η οικογένειά μου και εγώ, τα ζώα και το περιβάλλον τους, τα μεταφορικά μέσα, ο καιρός, τα παραμύθια, οι πέντε αισθήσεις μου κ.ά.
Η Φιλοσοφία μας
Θεωρούμε ότι τα παιδιά μαθαίνουν εύκολα για τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους μέσω της παρατήρησης και της μίμησης των ενηλίκων γύρω τους.
Έτσι, ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ικανοποιήσουν την έμφυτη περιέργειά τους και τους παρέχουμε τις αρχές της δια βίου μάθησης και εξερεύνησης. Δίνουμε έμφαση στη δυνατή σχέση δασκάλου – γονέα και βασιζόμαστε στην ιδέα ότι η οικογένεια και το σχολείο θα πρέπει να δρουν σαν μία μονάδα. Μέσω της τακτικής επικοινωνίας μεταξύ του σχολείου και της οικογένειας, σκοπός μας είναι να διασφαλίσουμε ότι οι ανάγκες των παιδιών, τα όνειρα των γονιών και οι στόχοι του σχολείου εκπληρώνονται και αποτελούν κοινό σκοπό.
Το διδακτικό πρόγραμμα ακολουθεί τα Aμερικανικά πρότυπα και οδηγίες εκπαίδευσης. Εφαρμόζουμε διάφορες εκπαιδευτικές πρακτικές θεωρητικών φιλοσόφων και ερευνητών όπως ο Piaget, ο Vygotsky, ο Kolb και ο Gardner στις καθημερινές εκπαιδευτικές δραστηριότητες καθώς και στη διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών και στην κοινωνικοποίησή τους. Προσπαθούμε να επιτύχουμε μια ευχάριστη ισορροπία μεταξύ δασκάλου και μαθητή και μία κατευθυνόμενη διδασκαλία, όπου οι εκπαιδευτές δρουν ως πηγή της μάθησης και ερέθισμα και οι μαθητές ως δημιουργοί της γνώσης. Το παιχνίδι και τα παιδιά είναι το επίκεντρο του διδακτικού μας προγράμματος και η διδασκαλία μας καλλιεργεί το παιδί σφαιρικά και ενισχύει την κοινωνική, συναισθηματική και νοητική του ανάπτυξη.
Παρέχουμε μέσα που αναγνωρίζουν τις ικανότητες του κάθε παιδιού, τα ενδιαφέροντά του, τις ανάγκες του και το δικό του τρόπο μάθησης. Οι μαθητές μας συμμετέχουν ενεργά στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς με δραστηριότητες πρακτικής άσκησης, εξερευνούν και ανακαλύπτουν τον κόσμο γύρω τους.
Η συμμετοχή τους ενθαρρύνεται επιβραβεύοντας την ικανοποίηση και περηφάνια που κερδίζουν από τις εκπαιδευτικές δραστηριότητες που επιλέγουν.
Πρόγραμμα Σπουδών
Προσέγγιση & Δομή του Προγράμματος
Η προσέγγιση μας είναι να λαμβάνουμε υπόψη το διαφορετικό τρόπο εκμάθησης του κάθε παιδιού (οπτικό, ακουστικό, κιναισθητικό). Επιπλέον, πιστεύουμε στη θεωρία της πολλαπλής ευφυίας του Gardner και την εφαρμόζουμε στη σχεδίαση του εκπαιδευτικού προγράμματος και στις θεματικές ενότητες. Ο Gardner ήταν καθηγητής στο Harvard ο οποίος θεωρεί ότι όχι μόνο κάθε παιδί μαθαίνει διαφορετικά, αλλά διαθέτει ποικίλα επίπεδα από τα οκτώ διαφορετικά είδη ευφυίας. Γι’ αυτό το λόγο, τα παιδιά προτιμούν συγκεκριμένα είδη δραστηριοτήτων, μιας και διαθέτουν κυρίως ένα συγκεκριμένο τύπο ευφυίας. Σύμφωνα με τον Gardner, υπάρχουν τα παρακάτω διαφορετικά είδη ευφυΐας.
είναι η αίσθηση του νοήματος και της σύνταξης των λέξεων. Οι εκπαιδευτικοί και οι συγγραφείς διαθέτουν σε μεγαλύτερο βαθμό αυτή την ικανότητα. Ευχάριστες δραστηριότητες για αυτά τα παιδιά αποτελούν η διήγηση ιστοριών και τα παιχνίδια με τις λέξεις. Οι μαθητές με γλωσσική ευφυΐα είναι καλοί ομιλητές και συγγραφείς.
είναι η ικανότητα στα μαθηματικά και στη λογική σκέψη. Οι μαθηματικοί και οι επιστήμονες επιδεικνύουν αυτού του είδους την ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η εκτέλεση πειραμάτων, το σκάκι και η προσπάθεια ανεύρεσης αλληλουχιών και συνδυασμών.
είναι η ικανότητα κατανόησης και μουσικής σύνθεσης. Οι μουσικοί, οι συνθέτες και οι χορευτές έχουν αυξημένα επίπεδα μουσικής ευφυΐας. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η μουσική και η ποίηση. Τα παιδιά μπορούν να απομνημονεύσουν μέσω του ρυθμού.
είναι η ικανότητα να “σκέφτεσαι σε εικόνες”, να αντιλαμβάνεσαι τον ορατό κόσμο με ακρίβεια και να τον αναπαριστάς ή να τον αλλάζεις στο μυαλό σου ή στο χαρτί. Οι ζωγράφοι, οι αρχιτέκτονες, οι σχεδιαστές και οι γλύπτες έχουν ανεπτυγμένη τη χωρική ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν η φωτογραφία, η ολοκλήρωση δύσκολων παζλ, οι δημιουργίες με πηλό και πλαστελίνη.
είναι η ικανότητα κάποιου να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά το σώμα του για να εκφραστεί ή να πετύχει ένα στόχο. Οι χορευτές, οι παίκτες του μπάσκετ και οι ηθοποιοί διαθέτουν σωματική – κιναισθητική ευφυΐα. Ευχάριστες δραστηριότητες αποτελούν το θεατρικό παιχνίδι και η αναπαράσταση ιστοριών.
είναι η ικανότητα κάποιου να αντιλαμβάνεται και να κατανοεί άλλα άτομα, τις διαθέσεις τους, τις επιθυμίες και τα κίνητρά τους. Πολιτικοί και θρησκευτικοί ηγέτες, ταλαντούχοι δάσκαλοι και επιτυχημένοι γονείς διαθέτουν αυτού του είδους την ευφυΐα. Στα παιδιά με αυτό το χαρακτηριστικό αρέσει να σχεδιάζουν και να ολοκληρώνουν σχέδια, δουλεύοντας σε συνεργασία με άλλους. Επίσης, έχουν πολλούς φίλους και είναι καλοί ηγέτες.
είναι η κατανόηση των συναισθημάτων. Κάποιοι μυθιστοριογράφοι και σύμβουλοι χρησιμοποιούν την εμπειρία τους ώστε να καθοδηγούν άλλους. Ένα παιδί με αυτή την ευφυΐα χρειάζεται χρόνο μόνο του για να επεξεργαστεί και να δημιουργήσει. Απολαμβάνει να παίρνει αποφάσεις και να δημιουργεί λευκώματα.
είναι η ικανότητα να κατανοεί το φυσικό περιβάλλον. Σε ένα παιδί με αυτή την ευφυΐα αρέσει να φροντίζει ζώα και φυτά. Του αρέσει να χρησιμοποιεί εργαλεία όπως είναι ο μεγεθυντικός φακός και τα κιάλια.
Οι τάξεις είναι διαχωρισμένες σε προσεκτικά επιλεγμένες και κατάλληλα διαμορφωμένες γωνίες μάθησης, που τα παιδιά επισκέπτονται καθημερινά. Γεμάτες με φωτεινά χρώματα και κατάλληλα υλικά για τα παιδιά να εξερευνήσουν, να επεξεργαστούν, να μοιραστούν και να παίξουν. Είναι ειδικά διαμορφωμένες για να προάγουν την εξερεύνηση και την επιθυμία για μελέτη άγνωστων αντικειμένων του περιβάλλοντός τους. Οι ακόλουθες γωνιές μάθησης υπάρχουν μέσα στην τάξη:Γωνία Επιστήμης – τα παιδιά μαθαίνουν πώς είναι να είσαι επιστήμονας. Με την εξερεύνηση και την αναζήτηση, τα παιδιά μαθαίνουν από νωρίς επιστημονικές έννοιες.
- Γωνία Μαθηματικών – Τα παιχνίδια και διάφορα άλλα διδακτικά μέσα είναι απαραίτητα για την αναγνώριση των αριθμών και την εκμάθηση της αρίθμησης. Τα παιδιά μετρούν, βρίσκουν ακολουθίες, ταξινομούν και κατατάσσουν σε ομάδες διαφορετικά αντικείμενα.
- Γωνία Τεχνών – Καθημερινή χειροτεχνία στην τάξη βελτιώνει την ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας και τη δημιουργικότητα. Τα παιδιά μαθαίνουν να λαμβάνουν αποφάσεις διαλέγοντας διαφορετικά υλικά.
- Γωνία Ανάγνωσης – Βιβλιοθήκη – Τα παιδιά μαθαίνουν τη σημασία του γραπτού λόγου ως μέσου επικοινωνίας και απόκτησης πληροφοριών. Η ικανότητα της σκέψης ενισχύεται. Η συζήτηση γύρω από το περιεχόμενο του βιβλίου βοηθάει τα παιδιά να κατανοούν, να αναγνωρίζουν και να ανταποκρίνονται σε συναισθηματικές καταστάσεις.
- Γωνία Ακρόασης – Με την ακρόαση βιβλίων σε CD, τα παιδιά βελτιώνουν την ικανότητα της ακουστικής κατανόησης.
- Γωνιά Θεατρικού Παιχνιδιού – Τα παιδιά ενθαρρύνονται να βελτιώσουν τη γνώση της Αγγλικής γλώσσας μέσα από το θεατρικό παιχνίδι. Καθώς εμπλέκονται στο θεατρικό παιχνίδι, μαθαίνουν την κοινωνική συμπεριφορά, τις διαπραγματευτικές δεξιότητες και την επίλυση των διαφορών τους.
- Γωνία Κατασκευών – ενισχύει τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και βελτιώνει την αδρή κινητικότητα.
- Θεματική Γωνία – αυτή η γωνία μάθησης αλλάζει κάθε μήνα βάσει της θεματικής ενότητας που διαπραγματευόμαστε τον αντίστοιχο μήνα. Βοηθάει τους μαθητές να κατανοούν καλύτερα και να κάνουν ανασκόπηση σε βασικές έννοιες.
- Γωνία Τεχνολογίας – εισαγωγή στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, διαδραστικά παιχνίδια και ενίσχυση του συντονισμού ματιών – χεριών.